Zveľaďovanie bohatstva intelektovo nadaných

Odborníci tvrdia, že v Európe je každé piate dieťa nadané.

 Skutočne intelektovo nadaných detí pribúda. Mnohé deti už v predškolskom veku často vedia čítať, písať paličkovým písmom a zvládajú jednoduché matematické úkony.

Pôsobí tu viacero faktorov:

٭ mladí ľudia sa rozhodujú pre dieťa v zrelšom veku
٭ rodičia majú vyššie vzdelanie
٭ rodičia majú 1 - 2 deti, môžu sa im venovať
٭ na deti pôsobí veľa stimulov a to pôsobí na rozvoj ich inteligencie, intelektových schopností

klasických triedach práca s nadanými žiakmi, ktorí majú špecifické potreby, nie je efektívna.                              Na Slovensku každý rok pribúda minimálne jedna škola, ktorá otvára triedu pre nadané deti (Nitra, Košice, Ružomberok, Rimavská Sobota, Topoľčany,...)

V uvedených školách sa pracuje pod gestorstvom

PhDr. Jolany Laznibatovej, CSc.

autorky projektu alternatívnej starostlivosti o nadané deti, psychologičky, výskumníčky, riaditeľky školy.

V triede pre nadané deti sa pracuje

podľa učebných plánov a učebných osnov pre nadané deti schválených MŠ SR
na princípoch analýzy, syntézy, zovšeobecňovania a vyvodzovania záverov
podľa špeciálnych učebníc určených pre alternatívne vyučovanie
kladie sa dôraz na

výučbu cudzích jazykov
informatiku
nácvik písania paličkovým písmom
samostatnú prácu žiaka
didaktické hry, stimulačné, zábavné cvičenia
rozvíjanie verbálnych schopností
seba hodnotenie, pochopenie, uvedomenie si výkonového statusu